اقتصاد

بنیاد اتریوم پس از گمانه زنی ها در مورد انتقال گسترده، هزینه های خود را فاش می کند

بنیاد اتریوم پس از گمانه زنی ها در مورد انتقال گسترده، هزینه های خود را فاش می کند

بنیاد اتریوم (EF) جاش استارک در 27 آگوست تفکیک هزینه‌های سازمان در دو سال گذشته را در رسانه‌های اجتماعی پست کرد.

استارک این اطلاعات را پس از گمانه زنی های فزاینده مبنی بر اینکه این بنیاد ممکن است برای فروش مقدار زیادی اتریوم برنامه ریزی کند، به اشتراک گذاشت. این شایعات پس از اینکه یک کیف پول مرتبط با این بنیاد انتقال بزرگی را انجام داد، به وجود آمد.

استارک همچنین اشاره کرد که این بنیاد قصد دارد قبل از Devcon امسال، که برای 12 نوامبر برنامه ریزی شده است، گزارش مخارج خود را منتشر کند.

تفکیک بودجه

استارک دو نمودار دایره ای را به اشتراک گذاشت که تخصیص بودجه بنیاد را برای سال های 2022 و 2023 نشان می دهد. نمودارها شامل هفت حوزه اصلی است: مؤسسات جدید، تحقیق و توسعه L2، ZK کاربردی، توسعه جامعه، پلت فرم توسعه دهندگان ، عملیات داخلی و تحقیق و توسعه L1.

در هر دو سال، تحقیق و توسعه (R&D) بهبودهای لایه 1 و موسسات جدید بیشترین بودجه را به خود اختصاص دادند. استارک توضیح داد:

“این نمودارها هم هزینه های داخلی و هم خارجی را نشان می دهند. به عنوان مثال، “L1 R&D” شامل کمک های مالی به تیم های مشتری خارجی است، و همچنین شامل محققان داخلی EF می شود. در هر دو سال، هزینه های داخلی حدود 38٪ و هزینه های خارجی حدود 62٪ بود.”

هزینه های داخلی مربوط به تیم هایی است که زیر چتر EF در بخش های مختلف کار می کنند، مانند مشتری Geth’s. تیم های Solidity، Devcon و سازمان اتریوم.

در همین حال، هزینه های خارجی مربوط به کمک های مالی است که توسط برنامه پشتیبانی اکوسیستم بنیاد (ESP) ارائه می شود. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از وب‌سایتشان، ESP بین سال‌های 2022 و 2023، 91.1 میلیون دلار کمک مالی به 895 پروژه مختلف ارائه کرد.

استارک تاکید کرد که ESP گزارش‌های سه ماهه در مورد کمک‌های اعطایی به پروژه‌های جدید را منتشر می‌کند، با آخرین نسخه که کمک‌های مالی ارائه شده در سه ماهه اول 2024 را توصیف می‌کند.

در خطاب به مقوله «موسسات جدید»، استارک تاکید کرد که این یکی از تلاش‌های بنیاد برای کمک به ایجاد سازمان‌های جدیدی است که می‌توانند در درازمدت اکوسیستم اتریوم را تقویت و پشتیبانی کنند.

استارک از نهادهایی مانند ارائه‌دهنده نرم‌افزار متن‌باز Nomic Foundation، مرکز تحقیقات غیرمتمرکز، جمع‌آورنده داده L2Beat و «سایر ارگان‌های مرتبط با اتریوم و مجاور» به عنوان مثال نام برد.

هم‌بنیان‌گذار اتریوم Vitalik Buterin پست استارک را به اشتراک گذاشت و اهمیت سرمایه گذاری های انجام شده در مؤسسات جدید را تکرار کرد. او افزود که “هیچ تحقیقی درباره پروتئین حشرات مجمع جهانی اقتصاد” در تخصیص بودجه بنیاد وجود ندارد.

تراکنش 94 میلیون دلاری بحث را برانگیخت

استارک تجزیه بودجه را پس از یک 35000 ETH انتقال از کیف پول EF برای مبادله رمزنگاری Kraken در 23 اوت باعث ایجاد انسان شد. مقدار زیاد – معادل 94 میلیون دلار با قیمت های فعلی – باعث ایجاد بحث هایی در جامعه رمزنگاری درباره محل تخصیص وجوه شد.

با توجه به اندازه قابل توجه تراکنش، سرمایه گذاران نگران یک تخلیه احتمالی بودند که می تواند موارد بیشتری را اضافه کند. فشار بر قیمت آن از آنجایی که اتریوم در 30 روز گذشته 22 درصد کاهش یافته است.

سرمایه‌گذار فرشته معروف به DCInvestor به بوترین پیشنهاد کرد که تراکنش‌های بزرگ بعدی باید به 12 حرکت کوچک‌تر تقسیم شوند، که به رفع ترس از افت بازار کمک می‌کند.

Buterin پاسخ داد که این پیشنهاد با چالش لجستیکی هماهنگ کردن چندین انتقال از یک کیف پول چند علامتی مواجه است که به چهار تایید نیاز دارد. چند تراکنش به این معنی است که انتقال باید 48 بار جداگانه امضا شود. او اضافه کرد:

“البته راه حل هایی وجود دارد (مثلاً چندین لایه کیف پول)، اما به دلایل واضح ما نمی خواهیم در مورد چیزی که به امنیت حساس است عجله کنیم. “

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا